خدمات پورتال پوبان برای رشته فیزیک مهندسی

خدمات پورتال پوبان برای رشته فیزیک مهندسی

خدمات پورتال پوبان برای رشته فیزیک مهندسی

خدمات پورتال پوبان برای رشته فیزیک مهندسی

  • ۰
  • ۰

فیزیک مهندسی

فیزیک مهندسی

اکثر رشته های فنی و مهندسی یکی از شاخه های علم فیزیک را زمینه تخصصی خود قرار می دهند مانند مهندسی مکانیک یا مهندسی برق. با وجود این، آموختن پیشرفت های فیزیک در سال های اخیر از جمله نانو ساختارها نیازمند فهمیدن دروسی مانند مکانیک کوانتومی است که در سال های آخر دوره کارشناسی فیزیک تدریس می شود. به این ترتیب قرار دادن این دروس در برنامه دوره ی کارشناسی فنی و مهندسی امکان پذیر نیست. به همین دلیل در ایران از یک سو دانشجویان فعلی مهندسی از مسائل علمی این حوزه های فیزیک آگاهی کافی ندارند و از سوی دیگر دانشجویان فعلی فیزیک توانایی فنی به کار بردن نتایج فیزیک در صنعت را کسب نمی کنند. بنابراین برای پر نمودن این خلا و رفع نیاز جامعه و کشور لازم است رشته فیزیک مهندسی با گرایش هایی شامل مباحث پیشرفته فیزیک تاسیس شود تا دانش آموختگان آن توانایی به کار بردن نتایج آنها را در صنعت داشته باشند.

فیزیک مهندسی، مباحث پیشرفته فیزیک کاربردی و روش های استفاده از آنهادر صنعت را مورد مطالعه قرار می دهد. هدف از این رشته آماده سازی فارغ التحصیلانی است که علاوه بر دانستن فیزیک و مباحث پیشرفته آن با کاربردهای فیزیک نیز آشنا بوده و توانایی مهندسی و ارائه طرح های صنعتی در زمینه فیزیک جدید را داشته باشند. رشته فیزیک مهندسی در مقطع کارشناسی در سه گرایش ارائه می شود: حالت جامد، پلاسما، لیزر و اپتیک.

  • ۹۶/۰۴/۱۲
  • راضیه رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی